För politik är personligt

fredag 8 januari 2010

Nyhetsåret har börjat

Den här veckan, vecka 1, är min snöskottningsvecka. Det har gått bra, jag är tydligen mycket starkare än jag hoppats. Sandat har jag också gjort, så att inte de gamla damerna i huset ska ramla. Det gäller väl för övrigt mig själv också, jag läste någonstans att det är i de yngre ålderskategorierna som folk ramlar mest. Vi som inte använder broddar och andra försiktighetsåtgärder.

Vilket, broddar alltså, för mig vidare till nästa ämne. MorgonTVs nyhetspaneler. I TV4:s Nyhetspanel imorse var det nämligen en snubbe som hade med sig broddar, och talade varmt om dess användningsområde! I en utvikning trodde han att i framtiden skulle både broddar och rullatorer, och annat man behöver lite längre upp i åldrarna, vara betydligt mer designade och snygga! Det vill säga när den generation som behöver en McLaren-barnvagn och en Porsche-pepparkvarn har blivit tillräckligt gamla. Det är säkert en framtidsspaning att komma ihåg, man kanske ska köpa brodd-aktier?

Hur som haver, idag är jag lite utsvävande, men vad jag skulle skriva om var ju morgon-TV:s Nyhetspaneler! Jag vill slå ett slag för de unga, modiga tjejer som vågar sitta i TV, ofta bredvid nån äldre kostym, och ta plats!

I somras var det Eva Westerberg som dök upp i TV4:s Nyhetspanel, och bland annat kommenterade Michael Jacksons förtida bortgång. Och imorse var det mod(e)iga Alice Teodorescu som gjorde entré mellan Stig Malm och Göran Hägg. Det gick bra för Alice, vargjakten och elpriset skulle kommenteras. Jag håller inte med i allt hon sa, men det var kul med Alice i rutan! Mer sånt!

Jag hoppas att både Eva och Alice får ett riktigt härligt nyhetsår, och hamnar i fler paneler. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar