För politik är personligt

onsdag 30 december 2009

Nyårslöften

2009 närmar sig sitt slut. Man borde kanske göra en sån där lista över vad året innehållit, och i år har det innehållit en hel del. Men jag är nog mer av en framåtblickande person. Så därför tänkte jag så här lite i förtid lista mina nyårslöften. Några av dom luftades redan under tjejmiddagen igår (tack, Åsa och Mikaela!) och fick blandade reaktioner. *hihi* Och alla som vill är naturligtvis välkomna att dela mina nyårslöften! (För oss som inte varje år kan lova att sluta röka, till exempel. Ibland behöver man lite inspiration.)

Here goes (och om jag har skrivit ner dom här är det ju bara att gå tillbaks i december 2010 när resultatet borde avrapporteras):

1. Åka mer taxi
2. Köpa fler skor
3. Åka till Egypten och hälsa på Mia!
4. Åka till NYC och hälsa på Lorena!
5. Träna mer regelbundet...
6. Göra matlådor.
7. Ringa mer till mamma, syrran och andra som behöver ringas till
8. Inte bli frustrerad på min bostadsrättsföreningsstyrelse över detaljerna i balkongbygget. (Kan bli svårt att hålla, men jag ska anstränga mig. Det är säkert inte deras fel. Serenity now!)

Jag tror att jag har goda förutsättningar att klara av mer än två i alla fall... Och nr 1 är inte något lyxlöfte heller! Det är nämligen så att om man inte har någon bil och bor i Stockholms innerstad blir det en väldans massa släpande rätt ofta. Jag har bestämt mig för att undvika det i möjligaste mån. Därför att styrketräning ska utföras utan risk att putta omkull gamla pensionärer på bussar.

Saker som ska undvikas att släpas på 2010:

1. Hyllplan till bokhyllan
2. Hushållsmaskiner, till exempel min espressobryggare :-)
3. Flyttkartonger
4. Tunga resväskor
5. Kassen med Singstar
6. Allt som man köpt på IKEA
7. Mindre möbler
8. Dammsugare

(Och ja, allt detta har jag släpat på, vid ett flertal tillfällen med hjälp av allmänna kommunikationsmedel, under 2009...)

Gott Nytt År!

1 kommentar:

  1. 1. Åka taxi i samma utsträckning som nu (efter att ha överdoserat det förrut är jag nu på en bra nivå :) )
    2. Köpa fler skor (ja, för det har blivit lite svårt att hitta bra skor om man inte vill ha en och en halv dm klack med bondageattiraljer)
    3. Åka till Egypten (jajamen, i juni!)
    4. Åka till NYC (åh, ja gärna, men kanske att jag inte har råd 2010. Vi får se! Men jag ska till Washington i alla fall :) )
    5. Träna mer regelbundet... (haha ja verkligen)
    6. Göra matlådor. (har kommit in i det och har matlåda ungefär 75-85 % av tiden)
    7. Ringa mer till mamma, syrran och andra som behöver ringas till (absolut, det måste man komma på)

    SvaraRadera