För politik är personligt

onsdag 20 maj 2009

Reinfeldt?

Lyssnar på partiledardebatten, som i mångt och mycket handlar om Europaparlamentsvalet.

Ett engagerande inlägg gjordes precis av Lars Ohly (V). "Gå och rösta", sa han. "Om ni tycker moderaterna är det bästa partiet, gå och rösta på moderaterna! Ja, jag kan till och med gå så långt att om ni tycker centern är bäst så gå och rösta på dom." (citatet är ungefärligt, som jag kommer ihåg det).

Kanske var det därför som det under bilden av Lars Ohly gick att läsa: "Nuvarande talare: Fredrik Reinfeldt (m)"

Japp, med litet m också... :-)

Sändningen finns här http://www.riksdagen.se/templates/R_ExternalPage____7166.aspx.

Lyssna och bilda dig en egen uppfattning. För jag håller med Ohly, rösta på vad du vill så länge du röstar. Det är demokrati.

Nu är det i alla fall snart Kristi Himmelfärd, i eftermiddag är det kårobligatoriedebatt i riksdagen och sen ska jag fundera över reserutten för sommarens balkan-tripp. Och på vem jag ska rösta förstås. Men jag har nog redan bestämt mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar