För politik är personligt

fredag 1 maj 2009

1 maj - utan demo

Valborgsmässoaftonen innebar grillning och rosévin i trevligt sällskap, sedan tog jag mig till Skansen för att lyssna på Björn Ranelid och titta på Valborgsmässobålet. Både Ranelid och bålet var mäktigt, på olika sätt. Han är ju en för intressant människa.

Men så kom första maj! Jag var besluten att lyssna på Wanja idag, på Norra Bantorget. 12 000 människor tog sig dit, men inte jag. Istället fastnade jag i det underbara vädret. Först en picknick i solen, och sen en promenad runt lilla ön. Varje dag borde vara så här! Och förhoppningsvis håller det i dig imorgon.

Okej, jag har lite dåligt samvete för att jag valde bort att delta i vad som sannolikt var början eller slutet på något stort idag. Wanja är, oavsett vad man tycker om AMF-affären och oavsett vilken politisk färg man må ha, en inspirerande talare och väl värd att lyssna på.

Men idag valde jag mig själv. Solen var underbar, sällskapet var underbart, och Wanjas tal går att läsa på aftonbladet.se

Vintern rasat ut, sköna maj är här!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar