För politik är personligt

torsdag 3 september 2009

Taxichaufförer är ofta snälla

Idag åkte jag taxi med mina 3 nya hyllplan, de var för skrymmande och tunga för att ta på bussen och jag har ingen bil. Den snälla taxichauffören hoppar sen oombedd ut ut bilen och bär mina hyllor till dörren. Vilken service! Särskilt jämfört med de möbelleveranser jag tidigare haft erfarenhet av, först får man betala extra för att de ska bära in grejerna, sen lämnar de ändå soffan utanför dörren.

Jag kom att tänka på en annan snäll taxichaufför från Lund. Jag skulle åka taxi till stationen för att ta pågatåget till Malmö, det regnade och jag var nog lite sen också. I alla fall, så frågade han vart jag skulle åka tåg, och när jag sa Malmö så sa han "Jag kör dig dit". Med min studentekonomi var jag snabb att säga att det räckte om jag kom till stationen. Men han framhärdade. "Samma pris", sa han. Så jag åkte taxi Lund-Malmö för 49 spänn (fast pris inom Lund på den tiden). Det visade sig att han bodde i Malmö och ju ändå skulle kört dit eftersom jag var hans sista körning. Så båda tjänade ju på det, men åndå. Så snällt!

Har du förresten hittat till RuTube?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar